reklama

Moje "Veselé Vianoce"

Už dopredu Vás varujem... Tento článok je natoľko nudný, že pokiaľ som sa vôbec premohol ho písať, ubehol takmer týždeň. Neviem posúdiť, či to bolo z mojej osobnej lenivosti, alebo len z nedostatku osobného záujmu, či zo znechutenia z týchto "Sviatkov pokoja a lásky" :) Avšak, posúdenie radšej nechám na Vás, nakoľko sám neviem určiť či toto "dielo" má vôbec nejakú kvalitu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Silvester v Prešove
Silvester v Prešove (zdroj: Frederik Oľha)

Zima. Áno... Naozaj mi je zima. Ale žeby to bolo spôsobené tým snehom, ľadovými víchricami a podobne? Čakali by sme to ma tomto našom Slovensku priveľa. A ešte keď som si do toho pozrel propagačné video o Slovensku na youtube, už som mal fakt dosť. Akoby som ani nevedel, v akej "rozprávkovej" krajine to ja žijem. A ešte keď si vezmem, v akej to Šarišskej Metropole to ja žijem! Ale, poďme teda po poriadku...

Už to bol nejaký ten 21. december. V škole, ktorú už len z osobnej averzie voči nej nebudem menovať, by ste vôbec nepostrehli ani len najmenší náznak toho čara. Práve naopak! Najkrajšie bolo, že v deň pred prázdninami, sa nás náš milý "profesor" (vynucujú si takéto oslovenia) rozhodol, že nám skazí sviatky tým, že pre nás prichystal úplne nezmyselný, odvodzovací, a logicky absurdný test z téorie, ktorú by ste márne hľadali v učebniciach. A verte mi... ja som hľadal aj počas písomky! Ale ani smartfón vybavený nadpriemerným displayom mi nepomohol odvrátiť ten predpokladaný neúspech. Takto teda vyzeral začiatok mojich prázdnin.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď v prvý deň nato, som sa rozhodol ísť spraviť ešte finálne vianočné nákupy. Človek by aj povedal, že keď nám v našom krásnom Prešove zdvihli cestovné na mesiac o cca 2€, zaslúžil by si aj spoje, ktoré nemeškajú niekedy aj 8 minút a v ktorých revízori nenechávajú našich drahých rómskych spoluobčanov ktorí aj tak riadne zapáchajú bez kontroly. Ale veď je diskriminácia keď ich vylúčia z takého bežného postupu ako je kontrola lístok nie? Ale, hýbeme sa ďalej... o nákup pozostávajúci z baliaceho papiera s nejakým mackom Pú, šálom fialovej farby a kvalitnejšieho sprchového gélu sa postarala šikovná malá bankomatová karta a ja už som vedel, že od tohto momentu, môžem všetky svoje povinnosti hodiť aspoň na týždeň za hlavu!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kedže som chcel mať naozaj svätý pokoj od všetkých škodlivých elementov, spravil som si poriadok aj v svojích internetových účtoch a zablokoval niektoré osoby (ak ste sa tam našli, neberte to v zlom). Ukončil som jeden vzťah, ktorý zrejme ani nemal budúcnosť, vytvoril som si depresívny playlist na youtube a nechal sa unášať kvílením Christiny Perri... A takto ubiehal deň za dňom, až kým neprišiel Silvester. Po celom tom čase si na mňa spomenula tá bývalá láska ktorá očividne nepochopila význam vety:"Niesom pre teba dosť dobrý." Alebo ma brala len ako zadné vrátka vo svojom druhom paralelne odvíjajúcom sa vzťahu (alebo ich bolo viac?).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

31. decembra 2011 o 17:14 mi zazvonil ten prepychový telefón. "Stretneme sa o pol ôsmej na sekčove!", zadunelo a ja som vedel, že Silvestra neprežijem v triezvom stave. Hoci to malo byť o 19:30, všetci dorazili až o ôsmej. Pobrali sme sa tou prepichovou MHD do mesta, kde sa to hemžilo policajtmi, opilcami a šikovnými vreckovými zlojedmi. Hodinu sme hľadali podnik, kde by bol voľný stôl a nakoniec sme ho aj našli! Počas jeho hľadania som síce niekoľko krát preklial samého seba, že som nešiel silvestrovať do susedného mesta na byt, ale vyvinulo sa to celkom príjemne. Po prvom pive, ktoré sme si tam objednali sme usúdili, že niečo tak skvasené sme ešte v živote nemali (ak nerátam jednu prevádzku na šváboch hneď pod La Cucarachou kde som robil a šéf nie a nie vymeniť tie trúbky). Večer teda viedla bujará konverzácia, občastné spievanie ale hlavne veľkolepý ohňostroj!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dve hodiny po polnoci sme usúdili, že by bolo celkom dobré vrátiť sa na adresi trvalého bydliska. A samozrejme ja, najtriezvejšia osoba zo všetkých som sa musel podujať na túto úlohu dostať tých opitých kamošov v nepoškodenom stave domov. Situáciu sťažoval aj fakt, že na niektorých ľudí má alkohol aj veľmi agresívne účinky. O to viac som prestával vnímať aký som debil, a ako by ešte v pohode zvládli ďalších šesť poldecákov. Som ja teda zlý :) Po asi hodinovej roznáške po bytoch som sa dostal aj ja k tomu svojmu bydlisku. Zapol som si TV, začal jesť pripravené chlebíčky a pozrel som si "Susedov."

Príjemné prekvapenie nastalo niekoľko dní po novom roku... teda presnejšie v utorok! Keď si osoba, o ktorú som mal riadny záujem umienila prísť za mnou a stráviť večer v Prešove. Nebudem klamať, bol som hrozne nervózny ako to dopadne. Ale, to rande, ak to môžem nazvať rande bolo úžastné! Vybrali sme sa na prešovskú Kalváriu, a kedže ani nebola hmla, dal sa vidieť úplne celý Prešov v svojej kráse! Ďalšiu polhodinu sme hodili uličkami tochto tmavého mesta, kým som konečne nabral odvahu urobiť prvý krok! Bolo to ťažké, kedže tá osoba bola síce iba o pol roka staršia, ale zato o hlavu vyššia. Výsledok však bol: Podarilo sa! Jednu celú hodinu sme sa držali za ruky, v objatí, a na ten deň budem spomínať asi po celý život. Možno som staromódny, alebo niekto by povedal že obyčajný snilko, ale o túto trošku namyslenú osobu budem hoci aj bojovať. Či som ešte dieťa a či nie, posúďte sami! Každopádne, už mám svoje predsavzatie do Nového roku :)

Držte mi teda palce, majte sa radi a plaťte štátu (nech aj cigáni majú za čo jesť)

Fredy Oľha

Fredy Oľha

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jeden z davu, vždy ale niečím vyčnieval...nikdy nevydrží na jednom mieste veľmi dlho, ale kým tam je, vždy je to zaujímavé ;) Zoznam autorových rubrík:  Tvorba

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu